Home Home

Gudhjem Søpark - løbe- & cykeltræning

Motion i flotte omgivelser.

Eldorado for løb og cykling
Bornholm er et eldorado for cykel- og løbeinteresserede. Cykelterrænet ved Gudhjem byder på en masse sjove bakker, og det er også her, at nogle af øens mange cykelløb bliver afholdt.

På et meget lille område finder I løberuter i alt fra kuperet skovterræn til lange flade sandstrækninger. I gennem hele året arrangeres mange motionsløb, hvor Etape Bornholm nok er det mest kendte. Her løbes et marathon fordelt over 5 løbedage, hvor der indlagt ruter i næsten alt tænkeligt terræn - eksempelvis bakke-, skov og sandløb. Løbet tiltrækker deltagere fra hele verden, og deltagerantallet er stærkt stigende fra år til år.

Rundt om Gudhjem Søpark finder I også spændende løberuter:

Den hurtige bytur i Gudhjem (cirka 3 km.)
Fra Gudhjem Søpark løber du i retning mod Gudhjem. Ned gennem Brøddegade (en af Danmarks stejleste gader) til havnen. Følg kysten mod Nørresand (Gudhjems havn nr. 2). Drej til venstre ad Løkkegade og følg gaden indtil Brøddegade. Her går det lidt op ad til Restaurant Brøddan, hvor du drejer til venstre ad Lillevang. Følg vejen mod Melsted og drej til højre mod Gudhjem Søpark. En hyggelig lille tur, hvor der udelukkende løbes på asfalt.

Saleneruten (cirka 6 km)
En afvekslende tur med flot udsigt og naturskønne omgivelser. Fra Gudhjem Søpark løber du i retning mod Helligdomsklipperne og Bornholms Kunstmuseum. Cirka 3 kilometer fremme følger du vejen til højre ned mod vandet. Følg kyststien tilbage til Gudhjem Søpark. En flot tur i kuperet terræn.

Den ultimative (cirka 12 km.)
På turen løbes til Bornholms Kunstmuseum og Helligdomsklipperne langs landevejen. Havet er på den højre side og sammen med den smukke klippekyst, er det en perfekt ramme om en længere løbetur. Ved Bornholms Kunstmuseum drejer du til højre mod kyststien tilbage tilbage til Gudhjem, som af mange betegnes som et af Danmarks flotteste kystpartier. Terrænet er kuperet, men naturoplevelserne store på denne løberrute!

Bestil din ferie
Bestil din ferie på Gudhjem Søpark i Gudhjem ved at indtaste din ønskede ankomstdato i bestillingsboksen øverste til højre på siden. Du kan også maile eller ring til os nu på 56 95 85 66, så giver vi dig gerne gode idéer til skønne feriedage på Bornholm.

Aktiviteter

Beregn pris Gudhjem Søpark
Type:
Ankomst (ddmmyy)
Afrejse (ddmmyy)

Familie Ferie Bornholm • Ndr. Kystvej 34 • DK-3700 Rønne • Telefon +45 56 95 72 95 • E-mail